One of the most exciting thing about my visit in Berlin was exhibition of Frida Kahlo. We had to stand 2 hours in line before getting into the museum but it was worth it!!! Many pictures, drawings, photos of Frida, her dresses, pages of her diary, movie, her plaster corset and... I tell you it was so excellent. Everyone who has possibility to visit Berlin now - must visit Martin-Gropius-Bau, but remember it's open till the beginning of August. All information you can find hereFor ticket you must pay 10 Euro. I'd like to show some pages from a catalouge. It's great, with all pictures, drawings and photos of Frida showed on exhibition, esseys and many interesting informations about her and her life.

Katalog do wystawy moi drodzy Przyjaciele z Polski ma bagatela 242 strony i jest wydany w formie albumu, w twardej oprawie z obwolutą. Dostępny był w dwóch wersjach: tylko obrazki z wystawy lub obrazki plus dodatkowo eseje, opisy dzieł i takie tam. Oczywiście po angielsku i niemiecku. Miał dwie ceny w zależności od zawartości - teksty kosztowały dodatkowo ok 15 euro (z tego co pamiętam). Może nadmiernie ekscytuje mnie ten fakt ale przypomina mi się wystawa Tomaszewskiego na której byłam jakiś czas temu w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wystawa ekstra, chciałam kupić jakiś katalog, katalożek, nawet broszurkę i NIC. Mieli jakieś kartki pocztowe ale z rysunkami satyrycznymi, których nawet nie było na wystawie. Może to za duże przedsięwzięcie dla naszych wystawienników - no nie wiem, może się czepiam bo jak chcę mieć album to powinnam iść do księgarni. Odwiedziłam jeszcze kilka wystaw w Berlinie min. Double Sexus Hansa Bellmer'a i Louise Bourgeois (którą też szczerze polecam) i katalog wyglądał tak samo, nie miałam już środków na karcie ;-) i nie nabyłam ale możliwość była. A u nas nie dość że nic ciekawego się nie dzieje to nawet nie można powspominać z katalogiem w ręku jeśli już coś uda nam się zobaczyć. Pozostaje ćwiczenie pamięci i wyobraźni. 
Cześć :-)

0 comments:

Post a Comment

 
Top